Geleneksel yapılarda kimlik yönetimi yapılandırmaları maliyetli ve uzun süren çalışmalar olarak karşımıza çıkmaktadır. Genellikle Bilgi Teknolojileri ekipleri tarafından üstlenilen kullanıcı kimlik yaşam döngüsünün yönetimi manuel olarak gerçekleştirilmektedir. Bu çerçeveden bakıldığında kimlik tanımlama işlemlerinin insan kaynağına bağlı olması operasyonel süreçlerde ciddi zaman kaybına yol açmakta, bunun yanı sıra güvenlik politikaları açısından riskleri arttırmaktadır.
Merkezi Kimlik Yönetimi çözümü ile bir çalışanın işe başladığı andan itibaren kurumda erişmesi gereken tüm sistemlere kimliği otomatik olarak senkronize edilir. Mail hesapları, grup yönetimleri, printer tanımlamaları, kapı giriş yetkileri, çay & kahve otomat yetkileri, ERP sistemlerindeki hakları vb. otomatik olarak açılır. Merkezi kimlik yönetimi çözümü ile beraber kimliğin kurum içindeki yaşam döngüsü tamamen kontrol altında tutulur. Sistem hem personelin işe başlama sürecinde hem de personelin işten ayrılma sürecinde geçerli olur. Belirli dönemlerde personellerle ilişki kesme durumu söz konusu olduğunda merkezi kimlik yönetim sistemi ilgili çalışanın kimliklerini ve yetkilerini daha önce tanımlanmış tüm sistemlerden kaldırarak etkisiz hale getirir. Kimlik verileri ihtiyaca göre tamamen silinebildiği gibi dönemsel olarak etkisiz hale de getirilebilir.